October 16, 2008

Tips för Florens

Är igång och planerar en efterlängtad resa till sköna konstens o kulturen mecka , Florens.
Är någon med på att dela med sig av erfarenheter, boende, tips och annat smått o gått, tages det tacksamt emot.

GULP!!! Detta lade jag fram till maken, han såg lite chockad ut och undrade lite smått....är det vad du vill??????
Detta fantastiska är lobbyn till Hotel Four Season......mina arkitekturhistoriska vingar får spatt.

Jag ska hålla honom på halster lite, ett fiffigt sätt för engagemang.

Italien nästa,
Ia

I will soon be taking a trip to Firenze with my husband, for some celebrating.
Any hints and advice for a good hotel, preferably the classic Itailan style, and of course things to do are welcome. I am hoping for a memorable stay.

4 comments:

Ninni said...

Bom Dia! Lyckost! Nu blir jag inte lite avundsjuk...
Skicklig fotograf som hotellet anlitat, det ser helt fantastiskt ut...antar att priset är därefter.Vi var till Florens för en sju, åtta år sedan. Då var det vår och ganska kyligt. Vi bodde på ett hotell i närheten av katedralen, ett mycket anspråklöst ställe om man jämför med Hotel Four Season :)
Jag är så dålig på namn och mina dagboksanteckningar har jag i Sverige så tyvärr...
Men jag kommer ihåg att man måste boka biljetter till Uffizierna i förväg om man vill slippa köa för att komma in.
Boa viagem!
Um abraco, Ninni

Lilla huset på prärien said...

Åh vad härligt med Florens! Det är fantastiskt... de vackra gatorna, broarna, den underbara glassen och den fantastiska kyrkan! Det är en hel del på kyrkan som de har bytt ut till nyproducerat pga stöldbegärlighet osv men allt det vackra i original finns att beskåda i ett hus bredvid - missa inte detta! Åh vad avundsjuk jag blir på dig... vill också till Italien. Missa inte den mycket goda chokladen - Bacio!! Köp med en stor låda av dessa hem till mig ;)

Och drick lite espresso för mig också... finns ju nästan ingen här i Sverige som kan göra en ordentlig espresso... där är jag ytterst petig!

Kram Jenny

MARIA said...

Jihoo, jag kan se er i pölen fast egentligen mer upp och ner.

Advice, do not go there. Sätt Er istället i lobbyn med ett glas champagne.
Kram Maria

Anonymous said...

This hotel's cute! I know you'll stay somewhere divine!

http://www.venere.com/hotel/index.php?htid=155681&ref=65