April 29, 2010

En liten spadvink......

 från mattes sängkant......nyligen hemkommen......ompysslad av oss alla. Mest jag för jag har stenkoll vid andra sidan sängen största delen av dagen och sover med ett öga öppet.
Vi två vältrar oss i alla kuddar som finns i huset.....utan att skämmas. Mjukt och gosigt skall det va'
De andra i familjen 
sköter vår kom-i-håg lista noggrannt minsann!
Hänger tvätt...
Fixar med blommorna i växthuset...
Jag passar på att vila mig lite i vårsolen...
För att sedan få mig ett litet skrovmål...

Matte mår förvånads värt bra efter omständigheterna och och hälsar så gott till alla!
Nu ska jag gå och vakta lite på henne...det är skönt med en liten lur bland kuddarna.

Kurr kurr från Kletus


A few words letting you know Mummy is back in town, recovering surprisingly well on top on every possible cushion in the house. 
The rest of us are taking care of the checklist.....doing the laundry, nursing the greenhouse... ya da ya da

         From my side of the bed,
          Kletus - housecat and familymember



6 comments:

Lusthuset said...

Vilken tur att hon har dig...du är verkligen värd din lyxmåltid. Vilka härliga kuddar hon har att vältra sig i. Det är så man blir helt "avundsjuk". Hälsa henne att det är så roligt att det går framåt..kanske beroende på ert stöd och ditt lilla kurr, kurr inget är skönare att lyssna på. Ge henne en kattpuss från mig. Kram!!

Anonymous said...

Cara Ingela,

Valkommen hem onskar all vi andra, som hallit tummar och hoppats pa snabb tillfrikning. Det har varit sa trist utan Din rost i etern. Skont hora att Du blir ompysslad och far vila med kisse i sangen. Ha det sa gott! Ps. SA fina bilder, Cara! Kameran har ocksa saknat Dig. Det ar tydligt! Bacione, Ingrid fran somrigt Umbrien.

atmosphere said...

Kunde inte ens drömma om att du skulle fixa ett inlägg efter allt du fått utstå !Jag visste väl att jag kunde lita på Kletus och alla andra familjemedlemmar!
Njut,och vältra er i alla kuddar. Det är ni värda båda två!
Största kramen,
Ingrid

Anci said...

Hej !
Kan du vara snäll och säga hej till din matte från mig ? Säg till henne att ta det lugnt och vila.

Kram till er
Anci

Marieberg said...

Sjyst att du sköter bloggen Kletus.
Det är i dessa stunder mattarna riktigt förstår vårt fulla värde och kompetens, eller hur?
Men det är ju bra att hon är på bättringsväg för jag antar att du liksom jag har annat att sköta. Skatorna måste du hålla efter liksom jag har de lättskrämda små dumma lammen att se till.
Det är mycket att göra den här årstiden!

Håll svansen högt.

Hälsningar från
Hans Majestät :)

Renae Moore said...

Ingela,
Oh my, I didn't realize you had already had your surgery. Blessings friend. (I have been out of the loop for a bit). I know Kitty will take very good care of you.
xo