September 19, 2009

Mina franska krusiduller....


inte Kletus kanske medan han sitter i fönstersolen denna vackra septembermorgon.....
han väntar och beskådar mig packa en liten frukostkorg, bestående av lite gamla franska knivar med söta små skaft nästan på gränsen till anskrämliga. 

Lite gamla assietter till smörgås och några gamla udda glas med etsade stjärnor till juice och kaffe. Tunna glas är en klar morgonfavorit!??

Den lilla gamla spånkorgen kommer från mina barndomstrakter, luktar lite stall...väcker lite minnen

Vi ska inte så långt...vi ska runt hörnet, till växthuset för en sen frukost denna vackra morgon. 

- Kom nu Kletusgubben, så går vi. Visst ja, tidningen var det också!

....oops, någon är snabbare än jag!

Uppdatering druvor.......utan sekatör.
On a sunny day,
Ia 

It may not be Breakfast at Tiffany's, I do however enjoy a fancy set of antique china and silver once in a while. This morning was spent by the greenhouse, a basket filled with all the necessary things, the morning paper and our darling housecat. This year, September is being generous, giving us endless days of Indian summer.

The grapes are improving and soon they will be due for harvest.
As you may know....I'm not aloud to touch!

Xoxo

12 comments:

Tjohalia said...

Åh så mysigt!
Kram Sandra

Lilla huset på prärien said...

Vad mysigt det låter Ia! Tänk när jag kan sitta utomhus på morgonkvisten med tunna vackra glas utan att vara rädd att de ska gå i kras vartenda ett. Och de där knivarna är helt underbara! Jag gillar mer och mer krusidull faktiskt :)

Ha en fortsatt skön helg!

Kram J

Tulipa said...

Godmorgon!
Vilket växthus ni har...
Ser makalöst fint ut!
Kan tänka mig att det är lyxigt skönt att sitta där och äta frukost.
Sen gillar jag ju att du gör det mid din charmiga vackra stil, det är guldkanten det....Tjuuusigt porslin!!

Hoppas du får en riktigt fin dag!
Kram!

STENLYCKA said...

Hej!
Vilket tjusigt växthus måste var underbart att sitta där och äta frukost. Och vilka söta assietter det ligger i din vackra korg.
Ha en bra frukost och en fortsatt härlig söndag!
Kram

Anonymous said...

Cara Ingela,

Fortjusand morgonreportage och bedarande bilder. Vilken idyll! Gor det till en vana, vettja'. Kan dagen borja battre? Silverbestick, kristallglas, basta porslinet med lilla kissen i folja. Buon apetito! Bacione, Ingrid

Made in Persbo...Carina said...

Så mysigt med den packade frukostkorgen och kisse som sällskap. Och vilket helt fantastiskt växthus! Helt ljuvligt!

Önskar dig en fin vecka!
Kram, Carina

Bralliz said...

Super snyggt! Love it!

Imorgon ska jag kanske se chanel-filmen med mamma :D

Kraaaaam Alice ♥

me and alice said...

Åh Ia!!!
Gud vad härligt det ser ut!!!! Vilken vacker frukostkorg, och vilket innehåll...
Krama Kletus!
Puss från Suss

Ninni said...

Vilket underbar start på dagen!Kan det bli bättre? Nej knappast.Vad fint ni har det! Både inomhus och utomhus!
Sörjer lite att mitt växthus är så oanvänt...men samtidigt känns det inte som någon större idé att tvätta och städa där. Här är det ganska kallt morgon och kväll...tycker iaf jag ;)
Grandes abracos,
Ninni

The Secret Garden said...

Inte kan man kalla de knivarna för anskrämliga! Ett växthus står högt upp på "önskelistan" för mig. Vet lite hur jag vill att det ska se ut, men det gäller att hitta materialet också.

Tulipa said...

Godkväll!
Ja du, angående köket så väntar jag på han som ska lackera mina luckor, han ska visa mig en lucka innan jag går vidare. Vi har öppna hyllor nu i köket kan man säga..! Allt syns som finns i skåpen, jättepraktiskt...! Men på tal om köksbänk så blir det nog vit laminat, det hade varit drömmen med en mer exklusiv skiva, men det får nog bli den dagen vi BYTAR kök helt. Jag drömmer om vitt...*ler*...

Kram!

Renae Moore said...

Ingela,

I love all your photos...your kitty is so adorable and the silver...my fave. Do you all harvest your grapes into wine? I adore your greenhouse, would love to sit and have coffee or tea with you!

So funny about your husband and Alaska, another reader identified as well!

Blessings Friend.

xo