January 06, 2010

Aldrig för gammal.....

för att minnas mina rötter.....
hoppas jag att jag inte blir.....

Jag behövde bara lite hjälp norrifrån att komma ihåg .....detta som pirrar i maggropen när det plingar så fint.

Fram på bordet åkte det lite försenat......jag behövde lite hjälp att meka ihop det.

Det här är ett gammalt exemplar, men Skansen butiken skall ha det till försäljning!

Plingeling,
Ia

A blogfriend reminded me of my old little mobil candleholder with angels the other day and I had to bring my stacked away box down from the attic.

The cutest tinkling sound .....my childhood's Christmas memories are suddenly on the kitchen table again, a little late perhaps this holiday.....but I won't forget next year.


13 comments:

Anonymous said...

Cara Ingela,

Visst. En given plats pa julbordet. Vi kalade det tingelingspelet. Vart forsvann i flyttroran till Italien. Skall till Skansenbutiken u mitt Sthlmsbesok nasta vecka. Tack for tips! Bacione, Ingrid

Lusthuset said...

Visst är det fint....men kan vara lite enformigt plingeling ibland. Jag måste bara berätta för dig om en "installation" som man gjorde på Frediksdals julmarknad i julas. De har ett vackert lusthus (verkligen vackert...se i min blogg i kanten). Där hade man placerat ett stort runt bord i mitten och fyllt det med änglaspel..massor av dem blandat med gamla brödkakor. Så fick man stå utanför och kika in på härligheten som Flickan med svavelstickorna. Mycket vackert. Ha det bra! Kram!!

Lilla huset på prärien said...

Ahh - precis en sådan hade mamma! Jag älskade den och det där plingandet till frukosten på julmorgnarna. Ett sant nöje! Hoppas du njuter :)

Kram Jenny

Tulipa said...

Hej Ia!
God fortsättning på 2010!

Du jag sitter här och läser ner några inlägg jag missat...och jag suckar och bara njuter..det är sån känsla, värme, skönhet i ert hem...
Det är vackert helt enkelt.

Vad bra det måste vara att ha en man som gillar att röra i grytorna!
Det står faktiskt på min önskelista...(trots att jag inte vill byta man då förstås!!)

Ha det riktigt fint i vårt vinterland!

Kram Mariette

lottens vita och gröna said...

hej ia! tänk när mor min tände den, då var det jul..får mer nostalgipirr nu!!!
varmkram lotten

Bralliz said...

Heej Ia!
Underbara biilder ♥
Kraaaaam på dej vännen,
Alice
xx

MARIA said...

Hej Vännen och Gott Nytt År. Förstår precis vad du menar!! Saknar mitt. Ska skaffa nytt till nästa år. Kram Maria

Renae Moore said...

I love that Ingela! I used to have one of those little angel things with the candles when I was a girl! Brought a smile to my face!
xx

Ana Balbinot said...

Ingela,
Lovely pics and candlelight!
Have a wonderful sunday!
Xoxo

Mitt hvite hus said...

Heisan.:tusen takk for hyggelig hilsen hos meg..

Min rase heter Berner Sennen... en klok hund det også ::Du tenker ka nskje på Austalsk Shappard... det er en gjeter hund.. skjønne de også..

Lykke til med valg av hund..

klem Kerstin

Anonymous said...

You have now reminded me that I also forgot to take my little mobile candle holder out at Christmas...so sad that I forgot. Next year for sure!

xo
Tricia - Avolli

Anonymous said...

I just did a blog post on YOUR blog post. I hope it sends visitors to you! Thank you for the inspiration.

Tricia - Avolli

James XVI said...

Such a beautiful blog, which I found on Avolli (above) today. Thank you for these serene,sublime and inspiring images. I am adding you to my blogroll on Garvinweasel.