July 13, 2008

Leverans av celeber butikskändis......

Denna söndagsförmiddag var inte på långa vägar som vanligt ..... det kom en personlig leverans med härliga grejor från självaste Lene, ägarinnan till Butik Sophie i Danmark  (och Sophie är hennes söta dotter).

Det blev en dejlig sammankomst och en av de saker jag väntat på är denna gamla franska järngrind, rostig o grann, som jag vill ha den. Resultatet blev så mycket bättre än jag kunnat ana.

Titta......

Jag går och smyser, supernöjd!! Växthushörnan är så gott som färdig för i år.      

Här kan kära makens vindruvor klättra vidare......





Det kom en till liten enkelgrind, som även den skall vara till dekoration på altanen .....så fin med sin råa o grova yta. Balansen mellan de olika materialen väger upp på det mest naturliga vis.
 



Till en helt annan sak.

Kommer ni ihåg makens fynd från Nora samlarmarknad, de har nu kommit på plats.
Jag är helnöjd, nu skall här målas med slamfärg och linoljefärg.




Lenes bil var fullpackad med saker för leverans ut i olika delar av Sverige. Riktig godispåse för mina ögon.
Ni skall få se vid ett senare tillfälle vad som mer ställdes av hos mig.

Hej från Ia

5 comments:

Lilla huset på prärien said...

Oj så vackert det blir. Jag har varit in i hennes butik flera gånger och inspireras... men så blir jag lite snål :( tänker att jag kan (om jag håller mig framme) hitta liknande på auktioner eller loppisar som inte är så dyrt. Vad tycker du?

Fast det är klart...du är ju proffs så du vet vad du köper ;)

Kram Jenny

MARIA said...

Godmorgon. Jag ser, godis!! Mums även för mina ögon som du ju vet. Titta in hos mig igen, jag har mer godis till dig. Ha en underbar dag.
Kram Maria

MormorRuthsAnn said...

Jag får erkänna....jag har varit här hos dig och kikat runt lite innan också....

Vilka underbara grindar!!! Sådana har jag försökt att hitta på olika loppisar men ack ännu inte funnit några....men jag tror bara det kommer att stå några helt underbara grindar en vacker dag någonstans där jag minst anar det....hihi...man får väl hoppas!

Vilken helt underbar dag du och din man hade när ni for på Nora samlarmarknad....du måste gått på minst sagt moln när han dessutom var så där go och härlig och uthållig med ingen sömn i kroppen. Ja, det tycker jag också han var värd en STOR ELOGE för!!

Gillar din kunskap du delar med dig av!

Kram Ann

My Notting Hill said...

Hi! You had asked about the Cinque Terre in Italy. It is absolutely beautiful - Vernazza was my favorite and that is where we stayed. It is great for hiking, swimming and eating. There aren't alot of historical sights - you go primarily for the beautiful scenery and the Italian village life. A good site to visit is Rick Steves travel site - http://www.ricksteves.com/plan/destinations/italy/cinqueterre_fiatfree.htm

I would check what the weather would be like in October. The seas can get rough there and if you really like swimming I'm not sure if that would work out in October. Let me know if you want more info - I'd be happy to email you restaurant recommnendations etc. Michele

Anonymous said...

Hej, Ingela,

Visst är jag svensk. Expatrierad. Jag har via Marias (oneofakind) blogg "tjuvtittat" på Din och är så förtjust. Dina bilder lockar mig mkt. Även jag är intresserad av historia/kulturhistoria. Kan vi inte länka till varandras bloggar?

Bacione

Ingrid

July 18, 2008 7:15 AM