December 25, 2008

Slö, slöare, slöast.....


Inte ens en naggande god auktion kan få mig att krypa ur morgonrocken idag.....

Vi slöar på högsta nivå på juldagen med brasa, filmer, kaffekopp med dopp.....en liten sömnlur på sofflocket.
Under tiden kan jag filura på mitt lilla årsprojekt.

Några lockiga vita skinn har kommit hittat hem till min säng för att provas ut, det här är ett av dem. Kanske det blir ett fålltäcke som täcker 2/3 av sängen så småningom. Det blir en hel del handsömnad här har jag insett.....men det är det kanske värt.
Kissekatten Kletus har förstått vad matte menar......han somnade snabbt i det sköna vita skinnet och ville inte flytta på sig. Mattes prins, får ju göra som han vill......oftast.
Slöast av alla,
Ia



This is my very lazy day....

11 comments:

CHÂTEAU DE KONSTANSE said...

Ingen tvil om at Kletus stemmer for saueskinnene:-) Han er helt skjønn der han ligger og koser! Det gjorde seg veldig på sengen din, og perfekt nå på vinteren,-lunt og flott! Du får legge ut flere bilder dersom du setter i gang med å sy:-)

Ha en deilig og lat 1 juledag!

Gårdsromantik said...

Men å så sött han sov där!

Så vackra lockiga skinn!

God fortsättning!

Kram Maud

rosenskära said...

Å den vackre Kletus på det ljuvliga skinnet, kan det bli bättre?! Sune brukar sova på våra långhåriga fårskinn, det är så konstigt för min gamle perser gick långa omvägar förbi dem...

Vi har också "chillat" hela da'n. Elsa sov t o m middag med pappa...

Kram/Lena

Lilla huset på prärien said...

Åhhh Ia! När du ligger där och slöar och tråcklar lite... kan du väl ta och tråckla ihop ett lika till mig?! :) Jag älskar det där fina linnetyget och vilket vackert fårskinn! I like it so much!!

Önskar dig en riktigt slö och härlig Juldag och Annandag!

Kram Jenny

Anne said...

Så trivleig en blogg du har :-)
Her vil jeg bli lenge...

God Jul fra midt i Norge.

Monica said...

Hej !!
Åh,vilka mysiga bilder......
Ja, här slappar vi idag......
Ha det bra,god fortsättning på julen....
Monica i Rom

Helena Dovier said...

Gud, vad skönt han ser ut att ha det, Kletus! :-) Och vilka fina fårfällar. Det blir säkert något väldigt snyggt av den/dem när du har sytt det du planerar.

Kram från Helena

atmosphere said...

Slöast av alla... du glömde mig! Det måste nog vara jag!
Önskar dig en riktigt mysig slapp & slö fortsättning på helgen. Vi hörs inom kort om alla galna fel-leveranser m.m.
Största kramen till Dig!!!
Ingrid

me and alice said...

Hej Ia!
Här har du en slöfock till!!! Har nog aldrig haft så mycket slö tid som i år, men visst är det härligt! Hoppas du njuter för fulla muggar!
Bara älskar dina krulliga skinn och vackra tyger. En otroligt vacker kombination!
Visst fungerade blåbärsriset!!!
*fniss*
I alla fall på sonen...
Kram till dig från Suss (och en liten blåbärspuss)

Lilla huset på prärien said...

Jasså minsann - Silverbröllop!? Oj vad stort det känns. Då har han säkert någonting alldeles, särskilt, speciellt förberett för dig skulle jag tro :)

Jag gratulerar här på distans - men skulle överraskningen inkludera en liten tripp till Helsingborgsregionen så bjuder jag gärna in på en fika! *ler*

Kram Jenny

rosenskära said...

Godmorgon Ia, har du krupit ut ur det där ljuvliga fålltäcket ännu...?

Tack för din goa kommentar, det värmer. Måste bara säga att jag älskar dina berättande inlägg! Ditt intresse och erfarenheter är smittande! Gissa vem som har Madame Pompadour på nattygsbordet...?

Varm kram/Lena