February 17, 2010

Kärleksfulla föreningar.....

är årets tema när Antikmässan i Älvsjö öppnar portarna nu på torsdag.....många spännande utställare!



Vi trogna entusiaster ser dessa föreningar som en självklarhet och blandar förtjust våra fynd, finner otaliga möjligheter till användande....en gammal matlåda får nu agera sminklåda i badrummet. De överblivna änglarna en gång kastade i en pryllåda....är nu kärleksfullt placerade tillsammans.


I kväll är det vernissage, årets höjdpunkt för kärleksfulla antiksamlare!

Vi kanske ses,
Ia


Stockholm International Annual Antiques Fair is now about to take off.....This year’s theme is Loving unions, allowing us to be more eclectic. This is the top Nordic annual highlight for lovers of antiques and interior design with 250 exhibitors presenting a wide collection .
Boost your knowledge through the inspirational exhibitions, open lectures with experts, authors and trend analysts. You may visit their web-site here!

13 comments:

rosenskära said...

Vernissage - undrar när det var sist - 15 år sedan kanske. Det är något visst med vernissager, en doft av det vackra folket...
Ett riktigt Ia-arrangemang till badrummet och vackert blir det som alltid.
Om du känner en lätt tyngd på axeln i kväll är det jag som åker snålskjuts;)

Lena

n o r d i n g å r d e n said...

Först vill jag hälsa till Kletus, den godingen, va kul att du är hemma igen!!! Sån söt misse!

Är det en gammal matlåda? Jag har en likn, det blev den finaste sminklåda jag sett!!!! Mari.

Helen said...

Du har verkligen lyckats med att förvalta ett gammalt, vackert bruksföremål genom att använda det i ett helt annat sammanhang än vad den egentligen var tänkt för.

Helt underbart blev det!

Kram!

Anonymous said...

Cara Ingela,

Vernissage betyder sakert ocksa forsta tjing. Hall hart i planboken. Gissar att karleken drabbar Dig som blixten. Tur att Du har stort hus.... Vad far vi se efter rundan, manne? Tante belle cose e bacione, Ingrid

Mélanie A. said...

Can't wait to see some pictures of this big event !

Lilla huset på prärien said...

Åh vad härligt! Det hade jag gärna följt med på. Jag glömde ju fråga dig om du hittade någonting på förra antikmässan?! Hoppas du hittade någonting riktigt fint. Och om du inte gjorde det så hittade du säkerligen någonting fin-fint ikväll!

Kramen Jenny

Monica said...

Hej !!!
Åh, vad vackert du gjort det !!!
Ha det så roligt på vernissagen !!!!
Kram,
Monica

Mäster Henrik said...

fin blogg, med många fina detaljer!

Mélanie A. said...

Ingela, I can not reach you. Your email comes back to me. I answered to your comment and I told you : that your package will be sent tomorrow.MERCI

Vita rosor och förgätmigej said...

Hejsan! Första gången jag är här men oj vilken fin blogg du har. Kommer alla gånger tillbaka! Tycker oxå att det är kul när gamla saker kan komma till användnig igen, även om det inte var till det som de var tänkta till från början...
Kram/ Anna

Lilian said...

tolvstolar.blogspot.com

Hej!
Visst var det spännande och intressant på mässan. Jag fick stor inspiration och intryck av det så att jag nästan hade ont i magen. Ångrar mig att jag hade så bråttom och tittade, frågade inte ordentligt.kom på att jag ville ha ett par saker från mässan efteråt när jag tittar på bilderna. Har du hittat någonting där till ditt hem? Tog du också några bilder?
Kram Lilian

Monica said...

Hej !!!!
Tack för dina goa ord. Hoppas allt är väl med dig och Kletus(ja,andra familjemedlemmar också, såklart...) och att du får en trevlig lördag-kväll !!!
Kram,Monica och Leo

sofie said...

Hej!
Jg fick tips om att du lagt upp min blogg på din sida, så roligt! Hoppas du gillade montern. Träffades vi kanske? Du har en bra blogg och jag är glad min kompis tipsade mig för du försvann från min lista när datorn kraschade och tog med sig ALLT i graven! Vi ses, Sofie.