October 18, 2009

Kall om rumpan...

är det lätt att bli på de fina Tolix pallarna, nu när höstkylan har kommit. Inget diskbråck i världen gillar det, så Kletus fick dela med sig av ett fårskinn. Enkelt att lägga på, ligger kvar utan att glida runt, fin kontrast...enkelt att ta bort.
Valfritt, grått eller vitt lockigt lammskinn.

Annars har jag givit maken en ny gåva.....till sladd förvaring. Den är snart full med ihopsnurrade diverse Usb-kablar, telefonladdare etc etc!! Gillar när saker får en funktion...sen är jag ingen fantast av sladdar.

Så här ser hans kära vindruvor ut just nu....dags att skörda, tror jag minsann.
De ser lite eländiga ut, rackarn's kalla nätter har det varit. Man hinner inte allt.
Isdruvor ska ju vara bra att göra vin av......sägs det!


Med Varm Hösthälsning för alla kalla rumpor,
Ia



Chilly days and metallic chairs definately need slipcovers. This year I've chosen loose basic lambskins, used more like a throw and can easily be removed and used for another purpose.
I tend to share them with my cat......

Last picture shot before harvest, the grapes finally turned blue. Nights have been below minus early this fall and I hope they will still make a good housewine.

9 comments:

Lilla huset på prärien said...

Mmm det där vinet ser jag fram emot att få smaka på minsann! :) Hur är det med dig kära vän? Här går livet i 180 km i timmen och ibland vet jag inte riktigt vad jag ska fokusera på. Har precis klarat av A's födelsedag nu och denna helgen var det vaccination av mellisen. Vi är friska och krya annars allihop och det är jag glad över. Finns ingenting värre än sjuka barn (eller vuxna...).

Nu längtar jag efter dig - måste ses snart!

Kram J

OlgaA said...

Det kan jag bekräfta - vinet är utsökt av frusna druvor! Klart att i första hand ska druvor vara av bra kvalité ;)
Kul att hitta till dig!
Det var dags att lotta ut mina fina priser! Kolla hos mig och var med=) Och ta med flera kompisar! ;D
kram

Tulipa said...

Vilken fin bild på pallen och fårskinnet...
Köket ser ut som en lantlig dröm...

Fiffig förvaring där till maken...

Han får gräva djupt dock om han har många attiraljer att lägga ner...*

Kram till dig!/ Mariette

Charlie said...

That is a great idea! I always put away our iron bench, but it's still nice enough to sit out for a bit in the garden. This is a great solution!

Hope you had a wonderful weekend! Sorry I have been missing for days at a time, hopefully life is getting back to normal now.

SussiLibySweden said...

Hejså skönt det ser ut att sitta varmt och mjukt på fårpläden!


Kraamar AnneLi...SussiLi...

Renae Moore said...

You are so right...metal chairs would be a bit cool to sit on when there's a chill in the air! I like your book selection too! That fabric is fab!
xx

H A N N A S - F O R M said...

Hej! så fin blogg du har...ska genast länka dig! Tack söta för din hälsning...vet inte om utställningen kommer att vara mer än fredagen, jag ska höra med Sara...

Ha en riktigt fin helg!
Hanna

Made in Persbo...Carina said...

Å så najs med fårskinnet på Tolixen. Har en likadan och kom just på att mitt fårskinn ligger fortfarande undanstuvat sen sommarsäsongen...fast den är ju förbi nu så det är hög tid att plocka fram skinnet igen. Det brukar ligga på kökssoffan vintertid.

Så mysigt med kisse som sover där också i nästkommande inlägg. Så brukar vår katt ligga också...tills man kommer med kameran...

Önskar dig en skön helg!
Kram, Carina

Ninni said...

Vilka snygga pallar och bra idé med det värmande fårskinnet. Ingen dum idé med makens sladdförvaring heller. Vad påhittig du är.
Våra vindruvor hänger också kvar på rankorna...de får nog bli fågelmat. Vi hann inte med att äta innan frosten kom.
Ha en skön söndag!
Kram Ninni