April 21, 2008

Frossa i nysilver



En liten uppföljning till mitt tidigare inlägg om tjusningen med nysilvrets fantastiska möjligheter att förgylla vår vardag för en relativt billig penning.



Kombinationen med nysilver och kristall eller pressglas kan man aldrig få för mycket av.
Denna bords-surtout är ett hopplock av olika delar, de är inget jag tänker på idag. Lika charmigt ändå.
I bakgrunden syns en liten smörgömma.



En läcker vinhållare för flera flaskor säger jag inte heller nej till. Måste bara stå framme.



Och varför inte smälla ner bordsvattnet till middagen i en vacker pläterad coaster.

Här på bilderna kan ni skåda lite olika kvalitéer av nysilver, pläterat, alpacka och äldre försilvring.

Hoppas nu att ni inte passerar allt det härliga som finns på loppisar och antikaffärer.
Det ser oftast inte mycket ut för världen, men under svärtan glimmar det skönt.
Putsa för guds skull, skulle det nu inte vara perfekt så gör det inte så mycket.
Charmigt och slitet är halva nöjet.

Nu är verkligen våren kommen,
Ia

2 comments:

Gårdsromantik said...

Så mycket vackert du visar idag!

Vill ha allt. Är på jakt efter ett sånt där "kryddställ" Vet ej vad det heter.

Kram Maud

atmosphere said...

Jag bara älskar att gå i din skola! Har massa att ta igen på denna sidan, när jag varit borta en vecka, känner jag. Det gör jag å andra sidan så gärna. Nej vet du vad? Det är hög tid att fler får reda på att denna fantastiska skola existerar.
Du får gärna ringa mig, för att jag fick med mig några lampor hem, precis som du gissade.

Soliga hälsningar,

Ingrid