September 06, 2008

Det är Kontrasterna som gör det.......

De sköna kontrasterna, som ofta behövs för att skapa helheten i inredningens balans.
Det kan handla om råa ytor, rätt patina, rätt nyans på en färgsättning......ja, nog kan vi hålla på i det oändliga.....det ständiga letandet är en rolig utmaning i sig.

Och när vi som minst anar det ramlar något på, jag kan ibland ge mig sjutton på att få det att funka och rätt ofta blir det i ett helt annat sammanhang än det som var tänkt från början.

Mitt senaste hjärtefynd, kan inte kalla det annat, blev dessa underbart härligt rostiga gjutjärns detaljer. Det är här som kontrasterna får leka fritt hos mig.....stilrent avskalat möter krusidullgull med den ljuvligaste råkänsla.

Lyckan är fullständig........ängeln har funnit sin plats vid tvättstället i badrummet.
Det spännande är om någon fler här hemma kommer att lägga märke till henne....eller om hon bara blir bespottad med tandkräm och munskölj.

Ia

I am constantly looking for contrasts whilst choosing my things for interior decoration, to come up with the right feeling of harmony.
It may be the choice of texture, patina, the right shade of colours.......the list is endless.

They one and only thing, never failing my absolute choice is always the cast iron, preferably old and rosty.
This is my solution of using the beautiful angel along with the stainless steel and limestone in my bathroom.

3 comments:

Lilla huset på prärien said...

Hej Ia!

Vilka vackra små detaljer. De passar så fint in. Själv har jag gjort någonting förfärligt... jag var iväg på loppis och släpade hem... en gammal pardörr! Herregud, vad ska jag med den till!? Den passar inte här hemma någonstans. Och den har legat utom hus så den ganska dåligt skick... tänkte nog att den var vacker (för det är den) och att jag kunde ha den stående mot någon vägg här hemma. Nu börjar jag tvivla lite... shit - varför gör jag såhär!?

Kram Jenny

rosenskära said...

Mitt i prick - som vanligt! Du är MAGISK Ingela!

/Lena

Anonymous said...

Cara Ingela,

Du har så rätt så rätt. Visst är det kontraster och detaljer som gör det. Ögat vill ha överraskningar. Kul med gjutjärnsängeln mot graniten.
Det är sådana här "teman" vi skulle kunna teamblogga om/läga ut - t ex u temat "kontraster". Tiens, tack för riktigt trevligt sällskap i går. Jag roade mig verkligen. Väldigt trevligt att få träffa Dig "i verkligheten"! Bacione, Ingrid