September 24, 2008

I våra sinnens fulla bruk....

Idag tänkte jag beröra våra sinnen och samtidigt omnämna några blogspottare som har förmågan att beröra, var och en har de på lite olika sätt förmedlat sig med mina olika sinnen.
Jag har alltid påpekat vikten av sinnesnärvaro, mina barn har hört det till leda.....

Så, vi börjar med detta underbara foto, som inte kan lämna någon oberörd och vad ögat återspeglar kan man ju se i människans själ....Ninni i Brasil tar alltid enstående bilder.
( Annars har strutsen rätt lika uppsyn som jag...ibland)
Nu talar vi dofternas underbara värld, på gott och ont.....jag slutar aldrig att minnas via dofter.
Ingrid i Umbria har också förmågan att med sina bilder låta oss leva med i hennes Italien för en stund. Som dessa, hennes Scorzone tryfflar......man kan känna doften om man vill.
Förmågan att instinktivt fånga känslor och förstå dem intuitivt, på alla de sätt, är få förunnat.
Maria med Gardiner o draperier har begåvats med denna konst, men så har hon penslar i fingertopparna..... den här bilden snappade hon upp lite snabbt vid genomgång på Louvren.
God kommunikation är alltid av största betydelse, har jag också tjatat om under åren. Gärna under gemytliga förhållanden. Även när man är själv med datorn kan det vara barnsligt upplyftande med en skön och harmonisk omgivning, eller vad säger ni tjejer???
Claudia - The Paris Apartment, vet hur man fixar.....hennes bilder får mig att drömma lite, välbehövlig emellanåt.
Och till sist den envisa känslan för detaljer och den slutliga helheten. Kroppens eviga vaksamhet för plötsliga upptäckter, som man förvandlar i sina sinnen för att åstadkomma harmoni...
Cathrin - Chateau de Konstanse, är en norska, som delar mitt antivitetsintresse och driver butik i Oslo. Hennes säkra öga för små tidstypiska detaljer visar prov på beslutsamhet.
Vid sina sinnens fulla bruk idag,
Ia

Today's post shows pictures in favour of mankind's different senses, used in different manners and perhaps not always while paying attention.
I am taking this opportunity by mentioning some gifted blogspotters, that have a way of affecting my reading. Enjoy this lovely palette of life's comprehension.....

8 comments:

Dubbelörn said...

Helt enig med dig om magfin i vissa bloggar. Men underbara Maria med Gardiner o Draperier, känner jag! Hon finns i min lilla köping o är en helt underbar kvinna!!

Kram

Lilla huset på prärien said...

Hej Ia!

Vilka fantastiska bloggar! Ett par av dem hade jag varit inne på när jag surfat runt här på din sida men några var nya för mig helt. Jag ska definitivt in och surfa där ikväll! Just nu sitter jag bara en snabbkoll när barnen dricker sin morgonvälling - sen kommer de inte låta mig sitta här ifred :(

... passar på att dricka mitt morgonkaffe också... morr.

Kram Jenny

Ninni said...

Muito obrigado...så smickrad jag blir av dina vänliga ord och det fina sällskapet.
Um abraco!Ninni

MARIA said...

Idag tänker jag verkligen sträcka på mig lite extra. För inte är det var dag jag känner mig som en riktig konstnärinna. "penslar i fingertopparna". Underbar komplimang! Tack! Måste då berätta om den bästa jag hade fått hitills.
Jag var 13-14 år eller nåt och sa vid ngt tillfälle att jag kände mig tjock som ett hus varpå min darling daddy sa "ja, en ganska vacker liten villa"
Kram Maria

CHÂTEAU DE KONSTANSE said...

Vakkert innlegg Ingela...

Ha en fredfull helg!

Fifi Flowers said...

That first photo is awesome! WOW!

Anonymous said...

Carissima Ingela!

Che sorpresa! Bocca aperta! I had never thought... coming back from Tuscany, finding those sweet words. Honoured! And what a personal way of expressing your compliments! Mica male! Bacione, Ingrid

Anonymous said...

Hi Ingela,
Your kitty looks pretty comfy on your latest score, like you've had them forever! Thanks for coming by and the compliment, you know I adore you too!! xoxoc