September 15, 2008

Sova sova sova säng, säng,säng.....

Min säng är helig mark och jag har inget emot lite detaljer ur den här sköna slappa härligheten.
Ungefär som lite - man tager vad man haver - bara sånt man gillar, resten får vara.

Hos mig spelar årscykeln stor roll och har alltid gjort, mer textil och grövre material får hänga på när hösten kommer. En del undanstoppade saker får komma fram och vara med igen.

Så länge jag får lugn i färgsinnet och en fräsch säng får mörkret komma,

Ia.

No element of contrasting textures with a variety of toning shades in fabrics, feels wrong in this bed among favourites.
In our country, the different seasons of the year have no vision ever failing our choices.
It might be eclectic, but somehow necessary.

5 comments:

Lilla huset på prärien said...

Oh det ser väldigt franskt och charmigt ut Ia! Jag hade mer än gärna krypit ned under de täckena och slocknat ögonaböjs! Mina barn hade mer än gärna hoppat så högt de bara kunde i sängen och kuddkrigat järnet! Och sen hade de lekt lian med de där draperierna... ;)

Kram J

me and alice said...

Håller fullkomligt med dig. Visst är det härligt att få boa lite nu när mörkret kommer vare sig vi vill det eller inte!
Underbar säng på bilden!!
kram Susanne

Anonymous said...

Cara Ingela,

Nu vet jag vad Du läntar till efter Din godnatthälsning hos mig. Förstår Dig fullkomligt. Mina hundar skulle ÄLSKA miljön - älskar kuddar(jag också). Du vet hur man sover bäst - med en säng mitt i rummet. Kommer mig att tänka på Carl Larssons säng i Sundborn. Bacione, Ingrid

CHÂTEAU DE KONSTANSE said...

For en drøm!
Helt nydelige tekstiler!
Likte særlig godt tyngden på de flotte gardinene mot den florlette romantiske blonden,- spennende!

Ninni said...

Boa Noite!
Så romantiskt det ser ut!! Mycket charmigt! Härligt med massor av kuddar och textilier i lugna färger.
Um abraco! Ninni